”Yrittäjyys luo pohjan sille hyvinvoinnille, mikä meillä täällä on”  

Elina Rantalahti muistutti yrittäjiä, että JPYP:n maksuttomat palvelut yrittäjälle ovat poikkeuksellisia, koska JPYP on yrittäjän tukena koko yrityksen elinkaaren ajan.
Elina Rantalahti muistutti yrittäjiä, että JPYP:n maksuttomat palvelut yrittäjälle ovat poikkeuksellisia, koska JPYP on yrittäjän tukena koko yrityksen elinkaaren ajan.
Julkaistu:
Kategoria:
,

LAPPAJÄRVEN kunnan, Lappajärven Yrittäjien ja JPYP:n yhteinen aamiainen järjestettiin 27. maaliskuuta Koskikievarissa. Aamiaistilaisuuden alkuun kuultiin Lappajärven kunnan terveiset markkinointistrategian muodossa. Keskeisimpinä asioina strategiasta Lappajärven kunnan viestintä- ja hankekoordinaattori Annie Laitila nosti vision, mission ja keskeisimmät tavoitteet. 

–Visiona me näemme Lappajärven hyvän elämän ja elämysten paikkana Euroopan suurimman kraatterijärven rannalla. Missiona meillä on tuoda Lappajärveä näkyväksi tarinoiden, erityislaatuisen järven ja arktisen luonnon avulla, sekä luoda jokaista lappajärveläistä kunnioittava palveluiden kokonaisuus.  

Kunnan keskeisimmiksi tavoitteiksi Laitila nosti matkailun ja elinvoiman kasvun.  

–Kunta haluaa enemmän yrityksiä, kuntalaisia ja matkailijoita. Myös monipaikkaiseen asumiseen haluamme panostaa. Matkailu on yksi kunnan valttikorteista, ensisijaisesti haluamme panostaa kotimaan matkailuun, pitkällä tähtäimellä kansainväliseen matkailuun. Ydinviestinä on tehdä sitä, missä me olemme parhaita, eli tuoda esille tätä ainutlaatuista Etelä-Pohjanmaan helmeä, Kraatterijärveä sekä matkailun, että asumisen näkökulmasta. 

Laitila sivusi puheenvuorossaan myös Kraatterijärvi Geoparkille myönnettyä UNESCO-statusta. 

–Se on herättänyt kiinnostusta myös kotimaan matkailijoiden parissa. Toukokuussa 2023 järjestetyillä matkamessuilla olisi myyty alueelle matkailupaketteja vaikka kuinka, mutta meillä ei vielä ollut mitä myydä.  

Kuntien viestintää halutaan kehittää myös Lappajärvellä. Kunnassa hyödynnetään monenlaisia viestintäkanavia kuten verkkosivuja, sosiaalisen median kanavia, sähköpostia, tiedotteita ja perinteisiä medioita, kuten paikallislehtiä. 

–Mielellämme tiedottaisimme myös tapahtumista kunnan sosiaalisen median kanavilla. Tässä on kuitenkin oltava tasapuolinen ja olen koittanut järjestäviä tahoja aktivoida ilmoittamaan tapahtumista tapahtumakalentereissa, joista voimme niitä sitten poimia omille sivuillemme, sanoo Annie. 

LAPPAJÄRVEN Yrittäjien terveiset toi Inka Herrala, joka kertoi, että kuntabarometri-kysely ei ole ottanut toivottua tulta alleen.  

–Jos vastauksia on annettu alle kymmenen, tietoja ei julkaista. Nyt näyttäisi siltä, että jokaisella paikkakunnalla vastausten määrä jää alle minimin.  

Yrittäjien Kuntabarometri mittaa suoraan yrittäjien asiakastyytyväisyyttä omaan kuntaansa. Kyselyssä kartoitetaan muun muassa lupa-asioiden joustavuutta ja sitä, millaista palvelua yrittäjä saa. Vastaamalla pääsee antamaan suoraa palautetta ja arvioimaan oman kunnan toimintaa.  

JPYP:n uudet vahvistukset Marika Paavola ja Janne Lager esittäytyivät aamiaistilaisuudessa yrittäjille ja toivoivat matalan kynnyksen yhteydenottoja. 

–Yrittäjyys luo pohjan sille hyvinvoinnille, mikä meillä täällä on. Ja me olemme teitä täällä auttamassa, sanoo JPYP:n kehittämispäällikkö Janne Lager. 

–Eikä liikaa voi muistuttaa, että JPYP:n palvelut ovat yrittäjälle maksuttomia, koska kunnissa on haluttu satsata tähän, muistutti Elina Rantalahti lopuksi. 

Jaa Somessa

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Sähköposti

Jätä kommentti