Tonttikampanjoiden saldo oli sitä mitä odotettiinkin

Rakentamiseen haettiin vauhtia kampanjoilla. Arkistokuva.
Julkaistu:
Aihe:

Alajärvellä euron tontteja myytiin kampanjan aikana viisi kappaletta. –Tonttikampanja toi jonkin verran näkyvyyttä kaupungille. Tulos oli mielestäni odotettu. Rakentamispäätöksessä Järviseudun alueelle painavat rakentajien tulevaisuuden näkymät, kuten työpaikat ja palveluiden saatavuus, todella paljon. Kampanjalla saatiin osaksi ehkä empijöitä helpottamaan rakentamispäätöstä, kuvaili Ville Vistbacka.

Samaa mieltä on kaupunginjohtaja Vesa Koivunen. –Saimme kampanjalla juuri julkisutta ja tiedostimme omakotitalorakentamisen matalasuhdanteen koko maassa. Siihen on monia muitakin syitä mitä Ville mainitsi. Uutta kampanjaa ei ole suunniteltu tässä vaiheessa.

Alajärvellä myönnettiin viime vuonna rakennuslupa kahdeksalle pientalolle ja yhdelle rivitalolle. Vapaa-ajan rakennuksia tehtiin kaupungin alueelle 10, teollisuusrakennuksia kaksi ja maatalousrakennuksia seitsemän.

VIMPELISSÄ tontteja saatiin kampanja-aikana myytyä kaksi. –Varauduimme kahteen, kolmeen, joten tulos oli ihan hyvä, kertoi tekninen johtaja Ville Karjalainen.

Uusien asuinrakennusten rakennuslupia myönnettiin viime vuonna Vimpelissä kolme kappaletta. Uusia kampanjoita ja ideoita rakentamisen vauhdittamiseksi mietitään parhaillaan.

Jaa Somessa

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Sähköposti

Jätä kommentti