K-market -ketju valitsee vuosittain parhaan kaupan, joka täyttää kriteerit muun muassa myynnin kehityksen ja asiakastyytyväisyyden osalta.
–Kaupan toimintaa ohjaa kauppakohtainen liikeidea, kauppias näkyy niin kaupassa, kylillä kuin somessakin, listasi ketjupäällikkö Päivi Santala valinnan kriteereitä.
–Kauppias kouluttaa itseään ja henkilökuntaa sekä osallistuu aktiivisesti ketjun tilaisuuksiin. K-market Vedon asiakastyytyväisyys oli alueensa paras ja valtakunnallisella tasolla oli 15. noin 800 K-marketista.
Kauppiaille, Ulla Laaksolle ja Mari Takalalle kunnianosoitus tuli yllätyksenä, vaikka asiakastyytyväisyysmittauksen tulos olikin tiedossa.
–Olemme hyvin ylpeitä tunnustuksesta. Olemme Marin kanssa kehittäneet kauppaa pitkäjänteisesti. Henkilökuntamme on myös hyvin sitoutunutta ja yhdessä teemme uudistuksia. Kiitos kuuluu heille sekä myös asiakkaille, sillä heitä varten me kauppaa teemme, kertoo Ulla Laakso.
–Viime vuosi oli uusien tuulien aikaa; kouluttauduimme äitini kanssa molemmat tahoillamme ja saimme sitä kautta uusia ideoita kaupan pyörittämiseen. Takataskussa onkin vielä paljon ideoita tulevaisuuden varalle, Mari Takala jatkaa.
–Suvullamme on jo niin pitkät perinteet kauppiaana, että intohimo kaupan kehittämiseen on saatu jo varmasti äidinmaidosta. Taustalla on lisäksi koko ajan ajatus siitä, ettemme kehitä vain kauppaa, mutta myös itseämme ja henkilökuntaamme.
–Meille on tärkeää huomioida asiakkaat ja kuunnella heidän toiveitaan, Laakso toteaa.
–Emme ole pelkästään ruokakauppa vaan tahdomme tarjota monia arkea helpottavia palveluita asiakkaillemme ruokakaupan ohella. Myös laaja valikoimamme muuta kuin päivittäistavaraa helpottaa asiakkaiden arkea.
K-Market Veto tarjoaa kunniamaininnan kunniaksi asiakkailleen kahvit perjantaina 25. tammikuuta.