Ajan hermolla ja muutoksessa mukana, asiakkaan ehdoilla

Mari Takala ja Ulla Laakso kokevat tärkeänä pysytellä muutoksessa mukana. K-market Vedon yksi uusimmista kehitysaskelista ovat sähköiset ESL-näytöt.
Julkaistu:
Kategoria:
,
Aihe:

–Esl-näytöt ovat kaupalle kallis investointi, ja ne jotka tässä vaiheessa halusivat investoida niihin, lähtivät nyt mukaan. Meillä näitä tulee kaikkiin tuotteisiin eli yhteensä 8 200 kappaletta, joista noin puolet on jo asennettu, kertoi Ulla Laakso perjantaina.

–On näiden paikoilleen napsuttamisessa iso työ, mutta tämä palvelee ennen kaikkea asiakasta: hinta on aina oikein, ei tule erehdystä, että hintalappu olisi unohtunut vaihtaa tuotteeseen. Tämä on myös henkilökunnalle iso helpotus, lappujen vaihtaminen vie paljon aikaa, etenkin kuun vaihteessa niitä vaihdetaan isoja määriä. Toivon tämä lisäävän myös henkilökunnan viihtyvyyttä.

Näyttöjen asentaminen on vain yksi K-marketissa käsillä olevista muutoksista, mutta näkyy eniten asiakkaan suuntaan.

–Viime vuonna meillä vaihtui kassajärjestelmä työkaluineen, mikä vaikutti monen käytännön muuttumiseen muun muassa verkkokauppatilausten käsittelyssä, inventoinnissa ja ennakkotilausjärjestelmässä.  

Eivätkä muutokset tähän lopu.

–Tammikuussa vaihtuu verkkokaupan keräilyohjelma, jonka koulutukset alkavat pian. Helmikuussa meillä avautuu Matkahuollon, Schenkerin ja Postnordin noutopiste, johon on oma koulutuksensa. Sen jälkeen on hetki hiljaisempaa. Alkuvuodelle suunniteltu remontti siirtyi loppuvuoteen tai jopa ensi vuodelle, koska käynnissä on ollut päällekkäin monia muutoksia.

–Kaikki mitä tehdään, mietitään asiakas edellä. Onhan tämä ollut vauhdikasta, mutta minä nautin, Laakso myöntää.

DIGITALISAATIO mahdollistaa myös asiakaspinnan laajentamisen eri välineillä ja asiakasryhmiin. K-market Veto on aktivoitunut somessa. Sanna Säntti on yksi, yrityksen sometileistä vastaavista henkilöistä.

 –Hän tekee sisältöä pääasiassa kaupan Tik Tokiin, mikä tavoittaa nuorempaa kohdeyleisöä.

Kun tili siellä avattiin, alkoi nuorilta tulla nopeasti tuotetoiveita.

–Tartuimme niihin ja onnistuimme toteuttamaan harvinaisempiakin toiveita, mistä saatiin hyvää palautetta. Sannan tekemä ruokaohje on niin ikään ollut valtavan suosittu, sitä on katsottu lähes 14 000 kertaa.

Palautetta on tullut myös kaupan kassalla: nuori seuraaja kertoi, että on katsonut kaikki kaupan tekemät tiktokit ja toinen halusi halata.

–Tik Tok tavoittaa nuorempaa väkeä, Instagram ja facebook aikuisempaa.

VIIMEISET pari vuotta ovat olleet haastavia koronan kurittaessa niin yksilöitä kuin yrityksiäkin.

–Meille sen aiheuttama muutos on näyttäytynyt esimerkiksi sellaisena, että ihmiset asioivat enemmän lähikaupoissa sen sijaan että mentäisiin asioille isompiin keskuksiin, kertoi Mari Takala.

–Verkkokaupassakin on näkynyt nousua, karanteeniajat tuntuvat ja näkyvät tilausten määrissä.

Jaa Somessa

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Sähköposti

Jätä kommentti