Kauhavan kaupunki aloittaa joulukuussa uuden paluumuuttajakampanjan teemalla: Kyllä sen näköö mistä on kotoosin, jolla vedotaan potentiaalisiin paluumuuttajiin ja tuodaan Kauhavaa esille.
Kampanja on jatkoa aikaisempina vuosina toteutetuille Tuu jo kotia ja Paras Paikka -kampanjoille.
–Kampanjalla muistutetaan entisiä kauhavalaisia juuristaan ja siitä, miten se mistä on kotoisin, meissä näkyy. Täällä ollaan suoria, kovia tekemään töitä, ollaan rohkeita eikä hätkähdetä pikku jutuista, hoidetaan hommat. Se on sellainen henkinen jussipaita ja voimavara, jota voi tuoda ylpeästi esiin.
Kampanjalla herätellään poismuuttaneiden kiinnostusta tsekata, mitä entisellä kotipitäjällä on tarjota. Toinen tärkeä tehtävä on nostaa yleistä tunnettavuutta, sillä tutkimusten mukaan Kauhavalla on siinä edelleen parannettavaa, toteaa viestintä- ja markkinointikoordinaattori Petra Karhula.
Kampanja-aika on tällä erää joulukuu, mutta kampanjaa jatketaan keväällä. Kohdealueina ovat
Pirkanmaa ja Pohjanmaa eli alueet, minne Kauhavalta enimmäkseen muutetaan.
Kampanjan äänenä Kalevi Haapoja
Kampanjaa toteutetaan muutaman vuoden ajan monikanavaisesti, aloituksessa kuitenkin käytetään pääasiassa videoita.
–Videoissa kuvaamme arkisia tilanteita, joissa se henkinen jussipaita tulee esiin. Videoissa
on vain yksi spiikki ja siihen halusimme äänen, jonka varmasti jokainen entinen kauhavalainen tuntee ja Kalevi Haapojan äänihän se on. Niinpä otin Kaleviin yhteyttä ja hän suostui äänityksiin. Meille on suuri kunnia, että saimme Kalevin kampanjaan mukaan, Karhula kiittelee.
Kampanjaa ovat olleet tekemässä talon oman väen lisäksi mainostoimisto Konsti&Taito sekä valokuvien osalta Antti Järvinen Photography. Videot on kuvannut kouvolalainen Medialouhos.
Tytäryhtiöt mukaan rahoittamaan markkinointia
Markkinointikampanjassa ovat rahoittajina kaupungin lisäksi konserniyhtiöt Kauhavan Kaukolämpö Oy, Kauhavan Vesi Oy, Kauhavan Vuokra-asunnot Oy, Suomen Yrittäjäopisto sekä Kauhavan Yrityskiinteistöt Oy.
–On hienoa, että konserniyhtiömme lähtivät ehdotukseemme mukaan. Kun koko konsernin voimat yhdistetään, saamme suurempaa näkyvyyttä ja luomme vahvemman kuvan
Kauhavasta. Yhteistyössä on voimaa, toteaa kehitysjohtaja Juha-Martti Kuoppala.
Videoita tullaan näkemään TV:ssä Nelosella, Tampereella raitiovaunujen sisänäytöillä sekä Keskustorin digitaalisilla ulkonäytöillä, verkossa Sanomien kanavissa sekä tietysti kaupungin omissa
kanavissa.
–Myös ensi vuodelle on luvassa ihan reipasta näkyvyyttä Tampereella, mutta siitä lisää sitten vuonna 2025, lupaa Kuoppala.
Lue myös nämä
Purmojärven kyläyhdistyksen takana on ”pikkuusen paree kylä” – Järviseudun sanomat
KEVÄÄKSI UUSI HARRASTUS – Järvilakeuden kansalaisopiston kurssit kutsuvat! – Järviseudun sanomat