Alueen asukkaat ovat varsin tyytyväisiä ikäihmisten palveluihin, käy ilmi asiakastyytyväisyyskyselystä.
–Kun asteikon maksimi on neljä ja saamiemme vastausten keskiarvo kaikilla sektoreilla reippaasti yli kolme – monissa peräti hyvin lähellä neljää – voi todeta, että tulokset ovat kyllä todella hyvät, ikäihmisten palvelujohtaja Katri Nikkola summaa.
Kyselyssä selvitettiin muun muassa asiakkaan kokemuksia saamastaan kohtelusta, mielipiteidensä ja arvojensa kunnioittamisesta sekä henkilöstön toiminnasta. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin viimeksi, vuonna 2019, toteutetussa vastaavassa kyselyssä.
–On hienoa huomata, että asiakastyytyväisyyden taso jatkaa korkealla tasolla. Se kertoo palvelujen laadusta.
Erityistä kiitosta asiakkailta sai henkilökunnan ystävällisyys, yksikköjen ystävällinen vastaanotto sekä viihtyisyys.
–Suuri kiitos kuuluukin ikäihmisten palvelujen osaavalle ja sitoutuneelle henkilöstöllemme sekä yksikköjään ammattitaitoisesti luotsaaville esimiehille, Nikkola kiittää.
Säännöllinen kyselyjen toteuttaminen antaa arvokasta tietoa siitä, miten asiakkaat ja heidän omaisensa kokevat kuntayhtymän palvelut.
–Vaikka tulokset ovatkin varsin hyviä, esiin nousee aina myös asioita, joita on hyvä lähteä kehittämään. Mielenkiintoista on esimerkiksi, että tulosten mukaan asiakkaiden omaiset ovat palveluihimme hieman tyytyväisempiäkuin asiakkaat itse.
Yksityiskohtaiset tulokset käsitellään yksiköissä ja niiden pohjalta suunnitellaan kehittämistoimia.