Antti-patsas Hannu Takalalle

Julkaistu:
Kategoria:
,
Aihe:

–Kyllähän tämä lämmittää. Etenkin, kun asia tuli yllätyksenä, Takala toteaa.

Hän on toiminut Järvisedun Sanomia julkaisevan Järviseudun Mediatalo Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2017 lähtien ja Järviseudun Mediatalo Oy:n puheenjohtajana vuodesta 2014 lähtien, jolloin lehti yhtiöitettiin.

Kahden viime vuoden aikana on ehtinyt tapahtua paljon. Lehdelle toteutettiin mittava verkkosivu-uudistus, sen jälkeen lehti muuttui broadsheet-formaatista tabloidiksi. Vuosi 2019 on ollut ensimmäinen kokonainen tabloid-vuosi.

–Lehtiuudistus meni erinomaisesti. Onnistuimme omalla porukalla uudistamaan perinteikkään paikallislehden niin, että siinä on sopivasti sekä uutta että vanhaa, Takala kommentoi.

–Olen siinä suhteessa onnekas, että takanani on loistavat työntekijät, toimiva hallitus ja aiemmin Järviseudun Sanomia julkaisseen Järviseutu-Seuran korvaamaton tuki sekä osaaminen.

UUSI lehti menestyi erinomaisesti Sanomalehtien liiton järjestämässä paikallislehtikilpailussa. Kisaan osallistui 88 paikallislehteä ympäri Suomen. Järviseudun Sanomat sijoittui neljänneksi, ja oli viiden parhaan joukossa ainoana itsenäisenä paikallislehtenä.

–Olemme pieni ja ketterä kustantaja, joten pystymme uudistumaan nopeasti. Kykenemme myös reagoimaan vauhdilla muutoksiin. Nämä eivät isoilta lehtikonserneilta onnistu, Takala perustelee.

Vuosi 2020 näyttää Järviseudun Sanomien osalta hyvältä. Takala kertoo, että isoimmat uudistukset lehden kohdalla on nyt tehty, mutta pienempiä viilauksia tehdään jatkuvasti.

–Tulevaisuus on digissä, joten verkkopalveluamme kehitetään jatkuvasti. Ensi vuonna sielläkin on luvassa jotain uutta, hän lupaa.

Myös lehteä uudistetaan vuodenvaihteen paikkeilla, mutta maltillisesti.

–Teemme pieniä viilauksia osastointiin ja ulkoasuun. Uskon, että lukijat pitävät uudistuksista.

TALOUDELLISESTI Järviseudun Sanomilla menee hyvin. Ilmoitusmyynti on kasvussa, ja asiakkaat ovat osoittaneet kiinnostusta myös digitaalisiin kanaviin. Vaikka postilakko on aiheuttanut ylimääräistä työtä, se on helpottanut toimintaa verkossa.

–Verkkosivujemme kävijämäärät kaksinkertaistuivat lakon aikana. On kiinnostavaa nähdä, miten tilanne kehittyy lakon jälkeen, Takala toteaa.

Jaa Somessa

Facebook
X (Twitter)
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Sähköposti

Jätä kommentti